El Departament de Cultura impulsa un impost per fomentar el sector audiovisual

El Departament de Cultura impulsarà la creació d’un nou tribut aplicable a les companyies operadores d’Internet, amb una quota fixa de 0,25 euros/mes per cada connexió a Internet contractada en el territori de Catalunya, ja sigui a través de la telefonia fixa o de dispositiu mòbil. L’objectiu d’aquest impost és fomentar la producció i la millora de la competitivitat del sector audiovisual català.

L’impost no comportarà cap càrrega tributària a les persones que tenen contractat el servei. L’avantprojecte estableix explícitament que els operadors no podran repercutir en el contribuent l’import de les obligacions tributàries en assenyalar que «no podrà exigir del contribuent l’import de les obligacions tributàries satisfetes d’acord amb allò que estableix l’article 36.3 de la Llei de l’Estat 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària». Serà l’Agència Tributària de Catalunya i els òrgans competents en matèria de consum les entitats que vetllaran pel compliment d’aquest mandat.

Es preveu que la recaptació anual per aquest tribut sigui de 20,5 milions d’euros.

La recaptació d’aquest tribut de caràcter finalista, es destinarà a dotar dos fons:

• Fons per al foment de la indústria audiovisual.
  • Fons per fomentar l’accés a Internet en els equipaments culturals i per al foment de productes digitals sobre el patrimoni català.